Тайни на убеждаването – резюме на книга от 0020-Маг в курс на Капитана/ Станислав Инчовски

книга убеждаванеПокрай капитанския курс прочетох някои интересни книги. Тази, на която ще се спра, се казва „Капани при убеждаване”

В книжката бяха включени някои от триковете, които често срещаме в ежедневието си, а аз ще ги споделя накратко с вас.

Истината е, че почти постоянно ние водим словесни битки за убеждение. Било то в магазина, на работа или в личен план винаги има някой, който иска да ни наложи своите цели. Разбира се, това важи и в обратна посока.

Едно от познатите неща е – дай, за да получиш. Някои подарък, бонус или безплатна услуга е чудесен принцип за изгражадне на трайни отношения с човека, който често на подсъзнателно ниво се чувства „длъжен” да върне услугата. Но, за да изградим доверие трябва да правим нещата искрено и безусловно, а не да изглежда като изнудване.

Друг принцип е да покажеш на хората, че са специални. Отново може да е някой подарък или просто жест, но да си личи, че е индивидуален. Да се отнася специално за определения човек, а не така сякаш е за всички.

Представете си едно заведение, в което сервитьорът оставя на всички по един бонбон на масата, но след малко се връща и само на вас оставя по два. Дали тогава ще се почувствате специални?

За да убедим хората в наша полза можем да се опитваме да се уеднаквяваме с тях. Когато повтаряш думите на един човек, неговите жестове и поведение пораждаш в него симпатия. Огледалната реакция е успешна, защото подсъзнателно харесваме хората, които приличат на нас. Е, не трябва да бъдем папагали, които повтарят дословно всяко действие, а максимално да се опитаме да бъдем в полза на човека срещу нас.

Друг често срещан принцип е молбата. От една страна, молба първо на нещо малко, а от друга първо на нещо голямо.

Можем да помолим човека за някоя малка услуга – да ни намери информация за нещо, да ни даде мнението си или да се преместим на съседна маса. Това ще ни даде възможност за по-голяма молба в последствие. Но отново не трябва да изглеждаме като изнудвачи. Същото е и при по-мащабни молби. Започваме с нещо действително по-голямо от изискванията ни, с готовност за отсъпки във всякакъв план. Контрастът между първоначалната ви молба и крайното договаряне засилва усещането за удовлетворение – че си получил добра сделка. Но целта е да се изгради доверие и ангажимент, а не чисто използване.

И не на последно място са емоциите. Известно е, че ние се влияем от емоциите си. Те силно влияят на желанието ни за купуване. Не рядко хората споменават за „шопинг терапия” когато са ядосани. За това е много важно да владеем емоциите си.

Да ги владеем, за да предпазваме себе си, но и за да си осигуряваме предимства. A водещият фактор да постигаме успех е това да използваме емоциите само в позитивна насока, за да оставяме в хората трайно чувство за доверие и желание за сътрудничество.

За други полезни и забавни неща посетете новия ни сайт http://alsu.eu

Вашият коментар